Spær dit kort
Du kan ringe på 70 20 63 09
hele døgnet.
Kontakt os
Hverdage kl 8-17 tlf 70 20 63 09

Inden du ringer: Spørgsmål & svar »
Om First Card
First Card udstedes af Nordea Danmark, filial af Nordea Bank Abp, Finland, FO-nr. 2858394-9, Patent- och registerstyrelsen, CVR-nr. 25992180, København
Spørgsmål og svar vedr.: flyselskabskonkurser

Gælder rejseforsikringen, som følger med kortet?
Nej. Den rejseforsikring, der er på kortet, gælder desværre ikke ved konkurs. Du kan altså ikke få erstatning for fx køb af ny rejse, hjemrejse, hotel eller lejebil via denne forsikring. Derfor skal du henvende dig til rejsearrangøren eller dit flyselskab.

Hvad skal jeg gøre for at få mine penge tilbage for rejsen?
Vent på din faktura og ring så til kundeservice på 70 20 63 09, så starter vi din reklamationssag. Derefter skal du sende den udfyldte reklamationsblanket og din bookingbekræftelse. Du behøver ikke at lægge pengene ud under reklamationsperioden.

Kan man stoppe en betaling, som er reserveret til en rejse, men som jeg endnu ikke har modtaget faktura på?
Nej, købet er desværre allerede gennemført. Du skal vente på fakturaen og så ringe til kundeservice på 70 20 63 09.

Jeg har booket en rejse med mit First Card. Kan jeg stoppe transaktionen ved at spærre kortet?
Nej. En allerede gennemført transaktion kan ikke stoppes, da købet allerede er godkendt.

Hvis jeg allerede har gennemført en del af rejsen, hvad gør jeg så?
Du kan reklamere over returbilletten. Vedlæg kopi af bookingbekræftelsen.

Hvad gælder, hvis jeg har betalt rejsen over min rejsekonto?
Afvent din faktura og kontakt dernæst First Card kundeservice på 70 20 63 09, så får du en reklamationsblanket med instruktion om, hvad du skal gøre. Du behøver ikke lægge pengene ud under reklamationsperioden.

Har du spørgsmål, er du som altid velkommen til at ringe til kundeservice på 70 20 63 09.
First Card - Postboks 850 - 0900 København C - Tel. 70 20 63 09